Kjøpsbetilngelser
Retur/Bytterett
Smith Saddle Company AS selger saler som er individuelt bestilt eller tilpasset til rytter og hest. Det er derfor ingen retur- eller bytterett på disse eller på andre spesialbestilte produkter.
Skulle der mot formodning ha skjedd en feil, bes du omgående om å kontakte oss.
Der er 14 dages bytte- og retur rett beregnet fra mottagelses dagen på standard-produkter, som ikke er spesial bestilt eller tilpasset, og såfremt produkterne fremstår intakte og er i original emballasje.
Evt. retur av varer kan overleveres til oss eller sendes til:
Smith Saddle Company, Gimramyrvegen 10, 4054 Tjelta
Reklamasjon
Skulle en vare ha gått i stykker ved modtagelse, skal du straks reklamere hos Posten og samtidig kontakte oss.
Smith Saddle Company har 2 års reklamasjonsrett i henhold til kjøpsloven. Dette omfatter fabrikasjons- og materialfeil, som konstateres ved varens normale bruk. Reklamasjonsretten dekker ikke feil, skader eller slitasje, direkte eller indirekte oppstått som følge av feil bruk, dårlig vedlikehold, vold eller bruk uautoriserte saltilpassere. Reklamasjon over feil og mangler, som bør opdages ved vanlig undersøgelse av varen, skal meddeles snarest til oss. I forbindelse med evt. reklamasjon skal returnering av varen avtales med oss før varen sendes i retur.
Reklamasjon på saltilpassing :
Saltilpassing anses å være en ferskvare da hestene kan forandre seg betydelig på kort tid som påvirker resultatet, hver enkelt ekvipasje er unik og kan påvirkes av foring, sykdom, trening og alder. Vi tilpasser våre kunders saler på stedet for best resultat og ønsker å se rytter i salen etter justering, vi drar ikke fra stallen før kunden er fornøyd og reklamasjonsretten er derfor gjeldende dagen vi er hos deg.
Dersom du opplever problemer er du selvsagt likevel velkommen til å ta kontakt med oss så skal vi være behjelpelig med å finne utav det sammen med deg.